Glada smalisar och lyckliga kurvisar.

God morgon!!
Jag har sovit jätte länge men känner mig fortfarande lite förkyld. I dag ska jag bland annat storstäda. Det är något visst med en vårstädning eller hur? 
Min tanke för dagen är: Varför tycker många kvinnor att ett kvitto på framgång är att vara sjukligt nästan ramla ihop smal. För visst gör vi det nästan allihopa, sneglar lite extra på den där äckligt smala tjejen och ryser till lite av beundran. För hon har lyckats, hon har stått emot den där mystiska medfödda hungern som vi alla bär på. Är det så att vi beundrar henne för att samhället säger att vi ska göra det? För det har väl inte alltid varit så här? Men jag har börjat ändra inställning. Jag var i Berlin för ett tag sedan och där tittade jag i ett tyskt modemagasin. På en av reklam sidorna så var det en normal tjej som var modell. Jag tittade på bilden, och vet ni vad jag kände? Lättnad och tillsammans med lättnaden kände jag att jag inte var så tokig. Och eftersom jag kände så starkt annorlunda så undrar jag lite vad den inre rösten säger till mig och dig när vi ser size 0 tjejen titta tillbaks på oss från den glossiga tidnings sidan. Så nu tänker jag aktivt, när jag ser en jätte jätte smal tjej så tänker jag att hon är söt. Men jag är nöjd med mig. För det handlar ju inte om att hata väldigt smala människor. Eller hur, utan att vara nöjd och inse att det inte är så att jag bara duger om jag är en liten sticka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0